+38 (067) 700-65-05
Меню
Остання редакція: 05 жовтня 2023

10 секретів успішної співбесіди

1. Найперша порада – готуватися

Не можна йти на співбесіду навмання. Необхідно ретельно підготуватися: вивчити інформацію про компанію, знайти відомості про людину, яка буде проводити інтерв’ю, продумати свою промову-презентацію. У компанії про кандидата не зобов’язані нічого знати заздалегідь, вся відповідальність за те, щоб створити правильне враження, показати себе адекватною, конструктивною людиною і досвідченим професіоналом, лежить на претенденті. Часто бувають ситуації, коли кандидат лякався, затискався в незнайомій обстановці і через це провалює співбесіду.

Пам’ятайте, що перше враження не можна справити двічі, а значить, треба зібратися і налаштуватися, щоб проявити себе найкращим чином, адже другого шансу не буде. 

2. Зібратися з силами і не нервувати

Перші кілька хвилин поговоріть про погоду, про вуличні затори, про що завгодно. Можна зробити комплімент офісу, похвалити вигляд з вікна, привітати з нещодавно минулим корпоративним святом, якими-небудь спортивними перемогами (наприклад, довгоочікуваною перемогою нашої збірної) або професійними досягненнями (високе місце в рейтингу компанії-роботодавця тощо). Це, по-перше, дозволить «розтопити лід», зняти загальну напругу, розташувати співрозмовника, а по-друге (і це не менш важливо), така розмова дасть вам можливість заспокоїтися, озирнутися, зібратися з силами і не нервувати.

Запам’ятайте – не варто говорити про політику і резонансні події, адже ваші погляди них  можуть не збігатися.

3. Не перетворюйте розмову в монолог

Не варто одразу видавати усю заготовлену промову. Спочатку потрібно послухати співрозмовника і постаратися зрозуміти, кого саме компанія шукає, який за професійними і особистісними характеристиками людина їм потрібна. І, зробивши відповідні висновки, розповідати про себе. «Слухання» на початковому етапі зустрічі має бути 80%, а «говоріння» – 20%.

Досить поширена ситуація, коли кандидат в стресі починає розповідати про себе, але говорить зовсім не те, що від нього очікували почути. При цьому він може володіти всіма необхідними для даної позиції компетенціями, але під час розмови не зміг правильно розставити акценти у своєму досвіді і знаннях і не висвітив ключові для роботодавця якості. І в результаті у інтерв’юера складеться враження, що кандидат на цю посаду не підходить.

 

4. Встановіть довірчий контакт

Будь-яка комунікація вже наполовину успішна, якщо встановлений довірчий контакт. Модне зараз слово рапорт, означає «динамічний стан, що виникає під час комунікації, при якому підвищується взаєморозуміння і створюється відчуття глибокої довіри». І ось цей неусвідомлений рапорт дуже важливий для успіху зустрічі.

Інтерв’юер немов «приміряє» вас на свою компанію: наскільки ви «свій», «схожий» на нього, його колег і всіх співробітників, які поділяють інтереси та цінності компанії-роботодавця.

Для того, щоб людина, яка вас не знає, повірила вам і стала довіряти, необхідно говорити з нею однією мовою, одними словами. А для цього вміти слухати і чути.

Якщо перед вами людина сучасної формації, то з нею потрібно говорити на іншій мові, наприклад, вставляючи англіцизми, модні абревіатури, якщо ж старшого віку – додавайте у розмову трішки історії (наприклад, щось про дитинство).

Підстроювання необхідне, тому що тільки на 7% сприймається те, що людина говорить, на 38% – те, як вона це говорить, і 55% займає мова тіла (про це пише Пітер Томсон, автор сучасного підручника комунікації «Самовчитель спілкування»).

5. Постарайтеся бути модератором бесіди

За допомогою грамотних питань можна так побудувати діалог, щоб вам було комфортно і щоб саме ви задавали тон усій розмові.

Питання повинні бути «розумними»: про бізнес компанії, про стратегію, про шляхи досягнення цілей, прийняті в компанії, про роль і очікуваний вклад фахівця в реалізацію цих цілей. З ваших запитань роботодавець повинен зрозуміти, що ви серйозно ставитеся до цієї пропозиції, глибоко вивчаєте ситуацію, як то кажуть, «дивитеся в корінь» і вже відчуваєте співпричетність з компанією і командою. 

6. Подбайте про зовнішній вигляд

Перше враження про людину формується в перші 30-40 секунд зустрічі. Дружелюбний вираз обличчя, природність рухів і свіжий, охайний, презентабельний зовнішній вигляд – ось найважливіші фактори, що викликають симпатію співрозмовника. На співбесіді бажаний діловий стиль.

7. Презентуйте себе 

На співбесіду ви приходите, щоб презентувати, «продати» себе. Будьте контактні, охоче відповідайте на питання. Фраза «прочитайте моє резюме, там все написано» не зіграє на вашу користь.

8. Будьте готові поділитися інформацією

Будьте доброзичливим, відкритим, діліться інформацією. Іноді кандидат не відповідає на питання, кажучи, що це комерційна таємниця, незважаючи на те, що вся інформація доступна в Інтернеті. Така поведінка викликає подив у роботодавців.

Також не радять обурюватися, якщо задають питання про особисте життя (одружений/заміжня, діти є чи немає). Роботодавець просто хоче бачити в вас надійного і постійного працівника. Але буває й інакша ситуація, коли кандидат розповідає занадто багато особистої інформації, яка абсолютно не доречна. Необхідно в усьому знати міру.

 

9. Потоваришуйте з хорошим хедхантером

Дуже часто талановитих здобувачів можуть не побачити, тому що ніхто їх не порекомендував. Я раджу шукати роботу в тому числі за допомогою кадрових агентств. Грамотний хедхантер знає, як правильно подати достоїнства кандидата, на що звернути увагу роботодавця, щоб він розглянув вашу кандидатуру. Крім того, якщо все-таки співбесіда пройшла невдало, він зв’яжеться з клієнтом, а потім проведе «роботу над помилками», в спокійній і необразливій формі зверне увагу на зони для розвитку і дасть професійні поради.

10. Частіше ходіть на співбесіди

Кожне нове інтерв’ю – це досвід, через який ви стаєте мудрішими, більш професійними і впевненими в собі. Навіть якщо ви не налаштовані змінювати роботу прямо зараз, таке періодичне потрясіння дуже корисне. Ви зможете зрозуміти, наскільки ви «в ринку», оцінити свої можливості, завести ділові контакти, вчасно усвідомити, що, можливо, засиділися на теперішньому місці роботи і вирішити куди рухатися далі.  

Останні новини

Відкриті вакансії для здобувачів вищої освіти і випускників спеціальності 232 «Соціальне забезпечення»Читати повністю

Відкриті вакансії для здобувачів вищої освіти і випускників спеціальності 232 «Соціальне забезпечення»

В сучасному світі попит на фахівців із соціального забезпечення зростає, адже соціальні питання стають все більш актуальними. Здобувачі вищої освіти та випускники спеціальності 232 «Соціальне забезпечення» Уманського національного університету садівництва мають можливість працевлаштуватися в різних галузях, пов'язаних із соціальною роботою, державними програмами та забезпеченням соціальних прав громадян.

Читати повністю

Як створити резюме, яке зацікавить HR?Читати повністю

Як створити резюме, яке зацікавить HR?

Запрошуємо здобувачів вищої освіти взяти участь у вебінарі "Як створити резюме, яке зацікавить HR?" Настя Сичова, директорка UGEN, поділиться порадами та рекомендаціями щодо правильного заповнення резюме.

Читати повністю

ВІДКРИТІ ВАКАНСІЇ ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 242 «ТУРИЗМ І РЕКРЕАЦІЯ» НА WORK.UAЧитати повністю

ВІДКРИТІ ВАКАНСІЇ ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 242 «ТУРИЗМ І РЕКРЕАЦІЯ» НА WORK.UA

Здобувачі вищої освіти та випускники спеціальності 242 «Туризм і рекреація» Уманського національного університету садівництва мають перспективи для працевлаштування завдяки численним вакансіям, доступним на платформі www.work.ua. Нині ринок праці активно потребує фахівців у галузі туризму та рекреації, і роботодавці шукають молодих спеціалістів, здатних застосовувати знання на практиці.

Читати повністю

«Техноторг» запрошує молодих спеціалістів: нові можливості для кар'єрного росту в агросекторі!Читати повністю

«Техноторг» запрошує молодих спеціалістів: нові можливості для кар'єрного росту в агросекторі!

Компанія «Техноторг», один із провідних постачальників сільськогосподарської техніки, запчастин та агропродукції в Україні, оголошує про співпрацю з Уманським національним університетом садівництва. На ринку України працює вже понад 26 років і наразі у власній команді налічує більше 1300 співробітників. У зв'язку з розширенням компанія шукає нові таланти – молодих спеціалістів та випускників Уманського національного університету садівництва!

Читати повністю

Всі новини